Przyszłość reklamy telewizyjnej

Rozwój globalnej sieci internetowej wpłyną na prawie wszystkie aspekty naszego życia. Liczba zastosowań tego medium ograniczona jest tylko ludzką wyobraźnią. Właśnie dlatego telewizja traci na rzecz internetu pod wieloma aspektami. Inne media jak gazety czy radio nie są aż tak zagrożone, tak długo jak będziemy stać w korkach i jeździć w długie trasy tak długo będziemy słuchać muzyki z radia. Obecnie reklama w internecie jest wszechobecna.

Wady kampanii telewizyjnych

Kampanie reklamowe w telewizji są najdroższym rozwiązaniem reklamowym, a ich efektywność jest trudno mierzalna. Można to robić przy pomocy różnego rodzaju ankiet(często nie mamy ochoty w nich mówić prawdy), zastosować oddzielny adres witryny internetowej czy numer telefonu dostępny tylko w reklamie. Kolejnym problemem jest kierowanie swej reklamy do konkretnej grupy konsumentów. Większość osób oglądających telewizję narzeka na natarczywość tego typu reklamy, długie przerywy w ulubionych programach, opóźnione rozpoczęcie filmu czy głośniejsze efekty dźwiękowe w spotach wywołują naszą irytację.

Ratunek dla telewizji

Obecna forma reklamy telewizyjnej jak i samej telewizji nie przetrwa najbliższych dziesięcioleci jeżeli nie zwiększy swej interaktywności. Obecne społeczeństwo przyzwyczaiło się w internecie do możliwości kliknięcia na ?krzyżyk? i wyłączenia irytującego przekazu reklamowego. Obecnie istnieją platformy telewizji cyfrowej, w której możemy wybrać co chcemy oglądać, możemy zatrzymać oglądany program aby wyjść do łazienki czy nalać sobie herbaty. Przyszłością telewizji może być także powiązanie jej z internetem. SONY daje możliwość podłączenia łącza internetowego do odbiornika i przeglądania takich witryn jak YouTube czy Facebook. Może warto było by dlatego umieszczać reportaże i filmy w internecie, umożliwić tworzenie własnej telegazety. Nie lubisz ?mody na sukces?? Nie ma problemu! Usuń ją i wstaw program o życiu pingwinów. Wizja piękna i możliwa w realizacji, ale wymagałaby stosowania mniej inwazyjnych form reklamy, takich jak pozycjonowanie produktów, co negatywnie wpłynęło by na kieszenie prezesów telewizji.

fot. tvp.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *