Nastał czas blogów firmowych

Walka o potencjalnych i stałych klientów wśród przedsiębiorców na globalnym rynku, przybiera wiele form. Obecnie firma która nie stosuje żadnych form reklamy, nie ma najmniejszych szans na wybicie się, a nawet przetrwanie w ogóle. Aby zaistnieć w świadomości konsumentów, należy stosować szeroki wachlarz sposobów promowania się. Obecnie tworzenie stron www wysokiej jakości to już za mało. Nastał czas blogów firmowych.

Firmowy blog spot

Firmy stosujące jedną lub nawet kilka form reklamy chętnie poszukują więcej możliwości wypromowania swoich produktów. Chyba nikt nie zaneguje korzyści płynących z utrzymywania dobrych kontaktów ze swymi klientami. Firma niekończąca swych relacji z klientem na zapłacie za usługę, czy produkt ma szansę na „przyzwyczajenie” danej osoby do siebie. Klient emocjonalnie związany z przedsiębiorstwem jest w stanie zaakceptować więcej błędów, chętniej będzie korzystał z usług danej firmy oraz rozreklamuje ją w swoim otoczeniu. Dlatego idealnym uzupełnieniem dla witryny internetowej jest blog firmowy. Pośrednią zaletą tego rozwiązania jest oczywiście wpływ treści tworzonej przez pracowników i klientów na pozycjonowanie strony. Najważniejszą zaletą jest jednak tworzenie więzi z klientem. Osoby które wracają na firmowy blog nawet tylko w celu zabicia czasu poprzez czytanie wpisów, będą zwracać uwagę na aktualizacje ofert czy promocje.

Pomysły zastosowania blogu

Ciekawym rozwiązaniem może być wprowadzenie tzw. telenoweli na blogu. Firma umieszcza na blogu początek historii nawet niekoniecznie powiązanej ze swoją działalności, następnie daje możliwość współtworzenia treści zarejestrowanym użytkownikom blogu. Dobrze administrowany blog tego typu może stać się bardzo popularny, a przez to zwiększy się znacząco liczba osób odwiedzających firmową stronę. Prowadząc blog należy stosować różnego rodzaju promocje, dzięki którym przedsiębiorstwo ma możliwość sterowania sprzedażą. Wpis w stylu ?tylko dziś specjalna 20% obniżka, wyłącznie dla użytkowników bloga?, da obraz firmy dbającej o swych klientów, a dzięki temu ich przywiązanie wzrośnie. Narzędzie to służy także w przedstawianiu oficjalnego stanowiska firmy w sprawach jej dotyczących. Zwiększy to jej wiarygodność i internauci będą lepiej odbierać takie przedsiębiorstwo. To czy firma będzie negować wszelkie negatywne stanowiska w stosunku do niej, niezależnie od tego czy są słuszne czy nie lub będzie się przyznawać do swych błędów i przepraszać, zależy od jej polityki. Każdy z tych sposobów ma swych zwolenników i trudno odmówić im racji. Należy jednak pamiętać o przypadku Toyoty, która w pełni przyjęła konsekwencje swego błędu i pomimo chwilowego spadku sprzedaży utrzymała pozytywną opinię o niezawodności swych aut.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *