Japońska dieta – zasady zdrowego żywienia z kraju Kwitnącej Wiśni

Na zewnątrz coraz cieplej- zbliża się wiosna. A jak powszechnie wiadomo ta bajeczna pora roku niesie ze sobą zmiany. Zmiany na lepsze. Pozbywamy się grubych, ciężkich ubrań. Nasza garderoba staje się lżejsza i przyjemniejsza dla oka. Co zrobić by poczuć się jeszcze lepiej na wiosnę? Warto zadbać o swoje zdrowie, a co za tym idzie o prawidłową dietę i kondycję fizyczną. Ta pora roku stwarza nam wiele możliwości do aktywnego spędzania czasu- jazda na rowerze, spacery. W połączeniu z odpowiednią dietą jesteśmy w stanie zgubić zimowe kilogramy i to bez większego trudu.

Jedną z ciekawszych i zdrowszych propozycji diet jest dieta japońska. Nie jest tajemnicą iż mieszkańcy kraju Kwitnącej Wiśni cieszą się wspaniałym zdrowiem oraz długowiecznością, a wszystko to za sprawą zdrowego jedzenia w odpowiednich ilościach i w odpowiednim czasie.

Zasady diety japońskiej

 

  1. Ryby to podstawa- w diecie Japończyków króluje ryba w każdej postaci. Zarówno wędzona, gotowana jak i surowa. Dostarcza ona organizmowi witaminę A, która chroni nas przed nowotworami, jak również kwasy omega-3. Przeciętny mieszkaniec tego kraju zjada w ciągu roku ok. 70kg ryb.
  2. Zmniejszenie ilości spożywanego mięsa- Zamiast wybierać na posiłek tłuste mięso, należy choć w części zastąpić je wysokoproteinowymi produktami pochodzenia roślinnego bogatymi w wapń. Dobrym i smacznym przykładem jest twarożek z sojowego mleka.
  3. Więcej zieleniny w diecie- Warzywa są fantastycznymi produktami, które chronią nas przed różnego rodzaju chorobami. Warto wzbogacić posiłek surówką ze świeżych warzyw, bądź ugotować je na parze. W takiej formie nie tracą one swoich ozdrawiających właściwości, a i nasz posiłek lepiej smakuje.
  4. Zamiast makaronu i ziemniaków, RYŻ- ryż to produkt, który również króluje na terenie Japonii. Mieszkańcy tej fantastycznej krainy zjadają go 6 razy więcej niż Europejczycy. A dlaczego? Ponieważ ryż zawiera potrzebne dla organizmu proteiny i jest przede wszystkim niskotłuszczowy. Obecnie dostępnych jest wiele rodzai ryżu: brązowy, jaśminowy, krótkoziarnisty itd.
  5. Miłośnicy zielonej herbaty- w Polsce coraz bardziej popularna staje się zielona herbata. Oczywiście w Japonii, stosowano ten magiczny napój dużo wcześniej, a wszystko to przez jego niesamowite właściwości. Filiżanka zielonej herbatki po posiłku wspomaga trawienie, obniża cholesterol, zmniejsza ryzyko zachorowań na raka. Co ciekawe przyczynia się również do zachowania nieskazitelnej higieny jamy ustnej i stanu uzębienia- a wszystko to przez zawartość fluorku. Napój ten także pomoże z uciążliwym problemem, jakim są zaparcia.

Jeśli do naszej diety wpiszemy zasady, którymi kierują się mieszkańcy kraju Kwitnącej Wiśni i połączymy je ze zdrowym trybem życia, tj. zwiększymy aktywność fizyczną, możemy wtedy liczyć na długotrwałe rezultaty zarówno w sferze fizycznej jak i psychicznej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *